donderdag 6 maart 2014

Hotel de wereld

Vandaag 6 maart op gepaste wijze afscheid genomen van mijn werkgever de Nederlandse voedsel en warenautoriteit, en wel in Hotel de wereld te Wageningen. Zoals je wel weet is daar op 05 mei 1945 de capitulatie getekend. De bevrijding was een feit, en nu ga ik ook mijn vrijheid tegemoet. Ik vond het heel leuk dat ze dit hadden bedacht.
Verder zijn we nog steeds bezig met de voorbereiding, zo ben ik zaterdag 01 maart naar de fiets en wandelbeurs in Amsterdam RAI geweest, om te zien of ik nog wat kon vinden wat van belang was. Zo had ik een interessant gesprek met de producent van adventure food, welke maaltijden ik ga aanschaffen voor het geval er onderweg, door wat voor reden dan ook, een voedselcrisis zou kunnen ontstaan.
Voorts nog een fotocamera (lichtgewicht) gekocht en nog een extra shirt van Icebreaker,  geheel van Merinowol, ze kosten een vermogen maar dan heb je ook wat, al fiets je er een week in, dan ruiken ze nog niet, bij wijze van. Ook heb ik een fietskampeerstoeltje aangeschaft van Helinox, zitten heerlijk. Ook Frank heeft nog diverse uitrusting aangeschaft, zoals een Lezyne fietspomp met drukmeter, een stoeltje van Helinox en een isolatiedeken van aluminiumfolie. Ook heeft hij zijn slaapzak op laten vullen en reinigen.De verwachting is dat wij eind april, begin mei door de Pyreneeën zullen fietsen en overnachten en dan kan het nog behoorlijk koud zijn.
Ik heb bij Jan van Ride Bike een doos afgehaald om Buddy in te verpakken voor in het vliegtuig, ik moet er natuurlijk niet aan denken, dat hij beschadigd uit het vliegtuig in Malaga komt, en dat daardoor de reis in gevaar komt, vooral bij een riemaandrijving is dit van belang omdat er onderdelen op de fiets zitten die niet bij een Spaanse fietsenmaker voorradig zijn.
Frank en ik hebben overigens besloten om de heenreis naar de Noordkaap, in plaats van door Zweden, via Noorwegen te fietsen, de reden daarvoor is een meer afwisselend en mooier landschap.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten