woensdag 19 maart 2014

Feest

Afgelopen zaterdag 15 maart, hielden wij voor familie, vrienden ( fietsmaat Frank) en collega,s een feest in een muziekcafé, ter ere van het feit dat onze vrienden Martin en Nicole samen opgeteld de leeftijd van 100 jaar hadden bereikt. Mijn Ria was 48 jaar geworden en ik de respectabele leeftijd van 60 jaar heb bereikt. Tevens had ik nog te vieren dat ik kan stoppen met werken. Ik had mijn fiets Buddy en de uitrusting in het café ten toon gesteld, hier was volop belangstelling voor en alle reacties op onze reis waren zeer spontaan. Op dit moment zijn er nog minder dan 4 weken tot vertrekdatum 15 april te gaan en de puntjes worden nog op de i gezet. Zo hebben wij toch besloten, om de fietsen, met het vliegtuig, in noppenfolie te wikkelen, en daar over heen nog in een fietshoes, en zo te vervoeren, de gedachte is, dat als de laders van het vliegtuig zien dat het een fiets betreft, men er voorzichtiger mee om gaat, en uit ervaringen op het forum van wereldfietsers schijnt dit ook zo te zijn. Zo ben ik ook nog alle routes en GPS tracks nog een  keer aan het nalopen, tevens ben ik veel bezig met de paklijst, wat neem ik nog mee en wat niet, dit is een constant proces want elke gram weegt mee.
Gisteren kwam ik voor mijn spinning training bij sportschool Rongen in Horst, en Jan Rongen had over de gehele sportschool pamfletten opgehangen met een verhaal over onze reis, erg leuk, en ik wil Jan en de spinning instructeurs Rianne, Ed en Rob dan ook bedanken voor het feit dat ze deze oude baas op een zo dusdanig conditioneel niveau hebben gebracht, dat ik denk dat het wel goed zit, ik voel mij topfit. Ik zal gedurende de reis proberen zoveel mogelijk het reisverslag bij te houden en te publiceren, echter ik ben wel afhankelijk van de internetverbindingen ter plaatse, maar dat zullen jullie wel begrijpen.

3 opmerkingen:

  1. Prachtig avontuur! Ik ga je verslag nauwlettend volgen, dezelfde trip staat bij mij gepland als eerste etappe van een tocht om de wereld per fiets.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi,
    We hebben elkaar al een keer ontmoet. Ik vond het leuk om met je te praten over je gemaakte reis naar China. Leuk dat je ons volgt en wellicht kunnen wij ervaringen uitwisselen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Spannend de laatste voorbereidingen. Ik ga jullie volgen. Dat de fietsen goed ingepakt worden is een must. Het personeel dat de fietsen in- en uit het vliegtuig halen kijkt niet zo nou. Vorig jaar was ik getuige van het feit dat mijn fiets van de transportband viel op de luchthaven van Gerona. Gelukkig ving de doos de klap op en had ik geen schade!

    BeantwoordenVerwijderen