dinsdag 29 april 2014

van Villares del Saz naar Molina de aragon

28/04/2014
Om 07.45 uur uit Villares del Saz vertrokken, de bedoeling is te gaan fietsen tot in Canamares, waar een Hostal is, na de stad Cuenda, is er ook nog een overnachtingsgelegenheid, maar dan heb ik er 56 km op zitten, Canamares is 104 km en dat lijkt mij beter.
Voor Cuenca ben ik door een insect gestoken, die onder mijn bril kwam. Het kreng stak mij waar hij mij maar steken kon, alvorens ik mijn bril van m,n kop af had, gelukkig op mijn ooglid en wenkbrauw en niet in m,n oog. Het leek verdomme wel of ik uit een freefight gevecht kwam, in plaats dat ik aan het fietsen was. Ik heb de gehele dag met een dik opgezwollen oog gereden. Nou ja in het land der blinden is 1 oog Koning zal ik maar zeggen. Heb trouwens de 1e 1000 km gepasseerd.
De kop van Jut
Kwam om 16.45 uur in Canamares aan, een bergdorp waar werkelijk niets te doen is, geen restaurant niets. Hostal genomen en mijn noodrantsoen aangesproken. 21.00 uur lag ik plat.
Kilometerstand 1044
Dagafstafstand 104
29/04/2014  Ben om 08.00 uur op de fiets gestapt, vandaag Canamares naar Molina de Aragon. Alvorens ik de 1e trapper ronddraai, kan ik jullie mededelen dat de kop weer enigszins in normale proporties is teruggekomen. Vandaag heerlijk weer zo,n 24 graadjes. Heb tussen Canamarez en Molina gereden, ik moest weer klimmen en de hoogste top was 1370 m, soms met een stijging van 10%. Ik heb echter genoten van elke trap, want het was een schitterend traject. Heb gefietst in alle rust, soms door van die slapende bergdorpjes, waar de mensen nog hun water uit de dorpskraan tappen, dus ik ook, geweldig. Tussen de middag  heb ik m,n potje gekookt, en het menu was Tortellini in kaassaus, bakje kwark en een banaan, en een blikje Aquarius.
klimmetje

Potje koken
Spanjaarden toeteren soms heel spontaan en of dat nu betekent, dat ze mij aanmoedigen, of voor gek verklaren, weet ik niet, beiden vind ik prima. Om 16.15 uur in Molina aangekomen, prima Hostal genomen voor € 25, eerst douchen en kleding wassen, dit is iedere dag aan de orde, zodat ik de volgende morgen weer met frisse kleding op de fiets zit. Dan dit blog bijwerken en s,avonds nog even een wandeling maken door het mooie Molina. 22.00 uur ga ik plat. Kilometerstand 1121, dagafstand 77 km. Ria gaf in een SMS aan dat mensen willen reageren op het blog, volgens mij kan dat door onder een bericht, de link opmerkingen te openen. 
Ook hier een Natural Bridge



5 opmerkingen:

  1. Potverdikkie, dat een enkel insect ook nog van jou een knappe vent kan maken:-)
    Ik proef dat je echt aan het genieten bent van je tocht.
    Leuk om te lezen en we volgen je....
    Geniet en geniet ... en geniet

    groeten,

    Fred Siersema

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo willem
    Leuke selfie
    Groeten van albert petrer van buggenum en paul peters

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Willem, vanuit Swolgen volgen we je en wensen je heel veel succes !!! Groetjes Eric & Mirjam, pootjes van Boedha en Bente

    BeantwoordenVerwijderen
  5. HALLO,WILLEM DE VEROVERAAR
    JA WE ZIJN NU IN JULLIE PRACHTIG STULPJE EN SAMEN MET DUKE HEBBEN WE RIA VEEL STERKTE EN MOOI WEER TOEGEWENST VOOR HAAR UITDAGING NAAR PIETER BUREN.HIER IS ALLES PRIMA IN ORDE EN WE GAAN NU JOUW BELEVENIS EN ROUTE LEZEN HEEL VEER TRAPPLEZIER,WE GAAN JE VOLGEN.

    GROETJES VAN IDA ,COR EN DUKE
    PS JE HEBT EEN PRACHTIGE TUIN GEKREGEN

    BeantwoordenVerwijderen