zondag 27 april 2014

Van Puertollano naar Villares del Saz

26-04-2014
Om persoonlijke redenen, vanmorgen Frank medegedeeld dat ik mijn reis alleen voortzet. Na een goed gesprek, met wederzijds begrip, hebben wij afscheid van elkaar genomen.Frank en ik gaan ons eigen weg
Vandaag om 08.00 uur op de fiets. Gefietst van Puertollano naar Alcazar de San Juan. Een fantastische fietstocht over licht glooiend en vlak landschap bestaande uit voornamelijk graan en druiventeelt. Mooi weer met een graadje of 20 en de wind in de rug.
Buddy en Don Quichotte
In dit land van La Mancha, zijn geen Campings te vinden, daarom moet je je heil zoeken in een hotelletje of Hostal.
 15.30 uur kwam ik in Alcazar de San Juan aan en heb daar een hotelletje genomen. In de avond nog een Pizza gaan snacken.
mooi of niet mooi?
Heb vandaag 139 km gereden.
Kilometerstand 838.







27/04/2014.


Het landschap
Gefiets van Alcazar de San Juan naar Villares del Saz.  Goede nachtrust gehad en na ontbijt en koffie in het Hotel, om 08.30 uur vertrokken. Het is vandaag de bedoeling om tot Villares de Saz te gaan fietsen over een afstand van meer dan 100 km. Heb ook geen keus omdat in Villares de eerstvolgende Hostal is, Campings zijn er in dit gebied niet en wildkamperen wil ik zoveel mogelijk voorkomen. Ik wil de gehele dag gaan fietsen in de Zen-stand en mij niet druk maken over tijd en afstand. Het traject leent zich daar ook voor, zodoende kan ik soepel fietsen, zonder noemenswaardige krachtinspanning, hierdoor kan het lichaam zich gaan herstellen , een soort fietsende rustdag. Ik heb gefietst door werkelijk een fabelachtig landschap, in alle rust. Als ik buiten de dorpjes om 10 mensen ben tegengekomen dan is het veel. Ik heb genoten van de stilte, de natuur, en het fietsen in alle rust.
De weg naar ?
Om het uur ben ik van de fiets gestapt en heb rek en strekoefeningen gedaan. Tevens voldoende tijd nemen om in een dorpje koffie te gaan drinken of mijn lunch te nuttigen.
De Lunch broodje en Mango

Kwam om 18.00 uur aan bij het Hostal. Voor € 25 een kamer met balkon, een keuken, een wasmachine en een bad. Ik heb de gehele dag bewust niet op mijn km teller gekeken, maar heb er toch nog 102 km opzitten. Voel mij prima en totaal niet moe. Eerst een bad en dit blog bijgewerkt en daarna nog een diner voor € 15. Wat wil je nog meer. KMstand 940. Dagafstand, 102km
Dorpje langs de route

De weg naar?

Provincie Toledo binnengefietst

Zomaar een foto

Tik van de molen?


Neem een Spaans wijntje!!


Ben gek op Molens




Weer die dwaas!!


2 opmerkingen:

  1. Hoi Willem.
    Kwamen frank nog tegen gisteren en hoorden het verhaal. Hij is ook doorgefietst tot alcazar. Wij zijn eerder gestopt. Wij blijven over in cuenca is een mooie bovenstad. Succes verder. Groeten van Jaap en Myriam

    BeantwoordenVerwijderen