zondag 11 mei 2014

van Cazaubon naar Saint-Emillion

10/05/2014
Om 07.30 uur ben ik opgestaan, gedoucht, ontbijt en daarna het kamp opgebroken. Om 09.00 uur was ik op weg. Eerst in Cazaubon een stokbrood en Franse kaas gescoord, daarna verder. Ik kom even buiten Cazaubon op een oude spoorweg terecht, die ze hebben omgetoverd tot fietspad.
Spoorbaan-fietspad
Het pad liep door tot het prachtige monumentale Franse dorpje La Bastide de Armagnac. Heb daar vol bewondering op het pleintje een kop koffie genuttigd.
Daarna kwam ik op een bestaande fietsroute terecht, wat door een prachtig natuurgebied ging. Werkelijk, ik ben in bijna 2 uur geen mens tegengekomen. Het is prachtig weer een graadje of 22, de zon schijnt flauwtjes. Het is zo stil, ik hoor alleen het suizen van mijn banden op de weg. De Vogels fluiten, ik zie links en rechts spechten wegvliegen. Reeën springen over en ik zag een keer een vos  voorbij schieten. Het is niet goed te beschrijven hoe vrij je je dan voelt.

Als je het een keer zat bent dan moet je dit traject gaan doen, dat is goed voor je.





Pleintje van La Bastide de Armagnac

Idem
Tussen de middag heb ik het stokbrood met Franse kaas genuttigd, samen met een bakje Griekse Yoghurt.

Om ongeveer 16.00 uur kom ik aan in het prachtige stadje Bazas, omdat de camping veel verder ligt, neem ik lekker een hotel. Ben s,avonds nog naar Bazas geweest en heb daar wat gegeten.



2 uur geen mens

Foie-gras

Lunchplek met stokbroodje Franse kaas

Kilometerstand 1892, dagafstand 88 km.

11/05/2014
Gisteravond lekker gegeten in een leuk Frans bistrootje in Bazas. Kreeg een karaf wijn er bij en na het eten een rum vanille. Dit werkt bij mij averechts, natuurlijk heb je het na een dag fietsen al in de benen en drank past daar niet zo bij. Ik slaap dan weinig en merk dat ik pap in de benen heb, tja eigen schuld. Buiten Bazas kom ik direct in de Bordeaux streek, en dat wil zeggen niets is vlak, en dat is klimmen en dalen.
Bordeauxstreek
Ik fiets door de wijnstreek, waar ik aan te danken heb dat mijn benen pap zijn vandaag.
Bij Castets-en-Dorthe passeer ik de rivier de Garonne en doorfietsend passeer ik bij Branne , de rivier de Dordogne.
Bij Saint-Emillion neem ik een camping. Saint-Emillion is een prachtig historisch stadje en het toeristisch hart van de Bordeauxstreek. Nadat ik mij op de camping heb gesetteld en dit blog heb bijgewerkt, ga ik s,avonds het stadje in om het te bezichtigen en om wat te eten. Ik neem in ieder geval geen karaf wijn en rum na. Bevind mij nu op een km of 30 ten oosten van Bordeaux.

Foie gras en wijn.
 Kilometerstand 1968
Dagafstand 76 km
Brug over de rivier de Garonne

Brug over de rivier de Dordogne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten