08/05/2014
Heb gisteren een rustdag genomen in Lourdes, nou ja rustdag, je loopt de hele dag door Lourdes te zwalken, en het is net of ze constant een blik met nonnen en paters open trekken. Het is denk ik net zo druk als in Las Vegas. Ben verschillende keren langs de grot gelopen waar Maria was verschenen. Op gegeven moment riep een stem binnen in mij dat ik gewoon naar de Noordkaap moet gaan fietsen en niet moet gaan wandelen (zie vorige bericht). Maria zei; zit hier niet te nietsen, ga morgen gauw weer fietsen. Tevens heb ik een kaars aangestoken voor een collega die een speciale wens had.
 |
| Kaarsje Maurice!! |
Wat Maria zei dat heb ik gedaan en ben uit Lourdes vertrokken met de bedoeling om naar Marciac te fietsen. Na een uurtje of 3, zie ik in de verte weer een man met een karretje lopen. Naderbij gekomen bleek het Peter de Belg te zijn, die mij vanwege mijn rustdag had ingehaald. Weer een hartelijke begroeting natuurlijk We hebben telefoonnummers uitgewisseld en Peter vertelde dat hij gisteren er helemaal doorheen zat. Wij hebben elkaar een mentale oppepper gegeven en nu gaan we weer als een trein. Na afscheid te hebben genomen ben ik weer doorgefietst.
 |
| De grot van Maria |
 |
| Peter de Belg weer!! |
Op de camping in Marciac aangekomen zie ik op enige afstand een fietser die zijn tentje aan het opzetten is. Eenmaal naderbij gekomen zie ik dat het Frank Schut is met wie ik deze reis begon. Nu is dat niet zo verwonderlijk natuurlijk want we fietsen dezelfde route in principe. Wij hebben elkaar hartelijk begroet en zijn broederlijk naast elkaar gaan staan. Toen we klaar waren met de tent opzetten en de was doen, zijn we een paar Leffe gaan drinken bij de campingbar en s,avonds zijn we uit eten gegaan. Wat is de wereld toch klein.
 |
| Wat Franse sfeer. |
Kilometerstand 1731 dagafstand 86
09/05/2014
Frank blijft op de Camping in Marciac en neemt een rustdag.
Ik breek mijn tentje op en ga naar Cazoubon fietsen. Voor dat ik vertrek heb ik Frank de GPS tracks via mijn pc laten downloaden, zodat hij ook met GPS kan fietsen. Frank is 13 mei jarig en ik had een Dazer voor hem gekocht, dat is een apparaat, waar je honden mee weg kan jagen, door middel van een ultrasoon geluid. Frank is er blij mee.
Ik fiets nu door de Midi-pyreneen ook wel bekend als de Armagnac streek. Het is te vergelijken met Zuid-limburg daar lijkt het erg sterk op, ook wat betreft klimmen en dalen.
 |
| Net zuid-limburg |
Het landschap is vergeven van de wijngaarden.
Op zeker moment fiets ik een heel klein weggetje in en op eens komen er 2 honden op mij afstieren uit een boerenerf.
De baas van de honden staat te kijken en doet niets om ze terug te roepen.
1 van de honden bijt eerst in 1 van mijn tassen en daarna krijgt hij mijn linkerknie te pakken. Ik geef het kreng een rottrap en daarna droop hij af. Ik heb die baas alles verwenst wat ik maar kon bedenken. Hij droop ook af, hij verstond natuurlijk geen moer van ik zei, maar hij begreep mij wel denk ik. Ik heb de beschadiging met wat water schoon gemaakt en er Betadinezalf opgesmeerd, nu kon ik er weer tegen en ben verder gefietst. Had ik de Dazer van Frank nu maar gehad!!!! Ik wil ook een Dazer.!!
 |
| De waterfietser |
Het landschap en de natuur deed mij het snel vergeten.
Om 16.30 in Cazoubon aangekomen, wat boodschappen gedaan bij de supermarche en daarna een camping opgezocht.
Tentje opgezet, de was gedaan en dit blog bijgewerkt. Ga straks
een hapje eten in het dorp en daarna gaat het licht uit.
Kilometerstand 1807 Dagafstand 76 km
 |
| Het kreng!!! |
Bedankt Willem!!!
BeantwoordenVerwijderenGroetjes Maurice
Zelfs Franse honden kunnen je niet verstaan. Als je begint te schuimen rond je mond, dan even naar de dokter. Gr. Maurice
BeantwoordenVerwijderenHey Willem,
BeantwoordenVerwijderenDat is niet zo best zo'n hondenbeet.. Hopelijk krijg je er niet al te veel last van.
groetjes van Thea