maandag 19 mei 2014

van Thenay naar Grignon

Paris !!
 18/05/2014
 Na een uitstekende nachtrust en een lekker ontbijt, vertrek ik om 09.15 uur uit de Chambre d Hotes, wel ietsjes later, maar het is ten slotte zondag.
In Feings kom ik langs een prachtig kasteel en recht daar tegenover is een restaurantje, ik neem een kop koffie voor € 4, tja daar moet je wat voor over hebben. De zon schijnt uitbundig en er is bijna geen wind!!.
Sjatootje!
De route is nagenoeg vlak en dat is na 5 weken klimmen en dalen wel even wennen, ik begon het klimmen bijna lekker te vinden.
Gelet op de richtingaanwijsborden, ga ik al richting Parijs.
Door het dal van de Loire, rij ik richting Chambord en ik zie daar een prachtig Sjatootje en ik denk wat zou die tent moeten kosten!!
Weer zo,n mooie
 Even verder bij Saint Dye Sur Loire, kom ik, (je raad het al) bij de mooie rivier de Loire, en precies op
 kilometerstand 2500.
Ik volg de rivier de Loire verder richting Beaugency.
Ter hoogte van Averay zie ik in de verte 2 schoorstenen met van die prachtige witte rookpluimen. Weer kom ik bij een prachtige Franse kerncentrale. Ik heb helaas mijn lunch al op, anders had ik er gaarne weer gebruik van gemaakt, ( zie voorgaande bericht) dus ik fiets maar weer verder. In Beaugency aangekomen, zoek ik de Camping op en maak het kamp in orde. Beaugency is een mooi stadje aan de Loire en in de avond ga ik nog een restaurantje scoren.
De Loire
Kilometerstand 2522
Dagafstand 79 km
De Kathedraal van Orleans
19/05/2014
Na het kamp te hebben afgebroken, stap ik om 08.30 uur op de fiets en ik volg de rivier de Loire. Na een paar kilometer kom ik in Meung Sur Loire, daar zoek ik eerst een Boulangerie op, want in Frankrijk zonder stokbrood fietsen, is heiligschennis.
Daarna scoor ik nog een supermarktje en sla fruit in, veel fruit!! (Mental coach). Ik vervolg mijn weg richting Orleans. In Orleans aangekomen neem ik de tijd om een stuk door het centrum te fietsen. Orleans is werkelijk een prachtige stad. Bij het standbeeld van de Maagd, vraag ik aan een niet maagd, om mij even met de maagd te vereeuwigen, en aldus geschied.
Ik, Buddy en de Maagd
Jaagpad Canal d Orleans
Meung S/ Loire
Na Orleans volg ik verder de rivier de Loire. Bij Combleux kom ik bij een sluisje terecht en daar is ook een, restaurantje, en ik denk die is van mij.







Na een lekkere maaltijd vervolg ik mijn pad en kom op een jaagpad langs het Canal d Orleans terecht. Het is een soort grindpad en ongeveer 30 kilometer, volg ik dit kanaal en ik kom bij het ene mooie sluisje na het andere terecht.

Ik ben in het gedeelte van mijn route terecht gekomen, waar de Campings en Chambre d Hotes, zeer dun zijn gezaaid.  In Grignon is 1 Chambre d Hotes en die weet ik te scoren. Het is een uitstekend Chambre d Hotes en de mensen zijn zeer gastvrij.

Ik moet de komende dagen nu goed mijn route plannen om elke avond een slaapplaats te hebben.
Bovendien wordt komende dagen het weer in Frankrijk slechter.
Maaltijd bij de sluis
Een sluis!!
Kilometerstand 2607
Dagafstand 85 km.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten