woensdag 25 juni 2014

van Ostersund naar Stromsund

25/06/2014
Ik moet naar alle drie!
 Gisteren in Ostersund, kwam ik langs een Frisor (kapper)
ik dacht, ik laat mij even permanenten en watergolven met een scheerapparaat. Stap naar binnen en het blijkt een Iraakse kapper te zijn. Hij zegt ga maar zitten en ik leg uit wat de bedoeling is.
Hij pakt het kaalmaakapparaat en begint te maaien. Ondertussen vraagt hij mij honderduit en even later verteld hij mij zijn levensverhaal. Hij is gevlucht voor Saddam Hoesein, die 11 van zijn familieleden heeft afgeslacht, en zo is hij via via in Zweden terecht gekomen. Het zal je maar overkomen!! Tijdje gepraat met hem en ondertussen was ik
De eerste bruine beer!
gemillimeterd.
 Ik wilde met hem afrekenen, maar daar wilde hij niets van weten. Hij had trouwens een dameskapsalon en wist dus niet wat hij voor het scheren moest vragen. Ik heb hem, na aandringen van mijn kant, toch maar 50 SK gegeven en het adres van mijn weblog. Hij was uiterst dankbaar.
Zweedse houtindustrie
Affijn vanmorgen 0m 06.30 uit het dons. En de boel afgebroken. Daarna met Rolf nog een ontbijtje genomen. Daarna hebben we hartelijk afscheid van elkaar genomen. We hebben een paar dagen leuk met elkaar opgetrokken en gefietst.
Het is ook goed zo, nu ga ik weer mijn eigen weg naar het noorden.
Na Ostersund te zijn uitgefietst, vervolg ik de E 45, richting Hammerdal. Onderweg zie ik het verkeersbord dat aangeeft dat Arvidsjaur nog 448 kilometer weg is, en daar moet ik naar toe.
Mooi
Ik heb dus nog wel wat te gaan. Het weer is zwaar bewolkt en weer fris, zo,n 11 graden. Dus ik heb een paar laagjes aangetrokken. De wind is gelukkig wat minder en is wat gedraaid en dat maakt een hoop goed. Ik krijg nog wel een paar buien over, maar dat mag de pret niet drukken. Enigszins wat vochtig, kom ik om 12.45 uur in Hammerdal aan, dus ik ben mooi op tijd voor een Dagens. Ik neem een restaurantje en de middagmaaltijd gaat er in als koek. Ik neem de tijd en een uurtje rust.
Mooi 2
 Op m,n dooie gemak fiets ik naar Stromsund, want daar is een Camping. Zowaar komt de koperen ploert af en toe om de hoek kijken en het wordt weer wat aangenamer. Ik moet zelfs een laagje uittrekken.
Ik voel mij goed en totaal nog niet moe. Soms moet ik wel eens afzien, maar ik vind het nog elke dag fantastisch om door dit land te fietsen. Het is zo mooi en eigenlijk kan ik wel foto,s blijven maken.
Onderweg kom ik nog een bruine beer tegen!! Er leven er in Zweden ongeveer 5000 in het wild, dit is een schatting. Dit exemplaar, bleef staan voor mij en ik nam de tijd voor hem.

Eindeloze E45
 Na 33 kilometer kom ik in Stromsund op een prachtige Camping  en voor een redelijk prijs van 150SK. De Camping gisteren in Ostersund was 250 SK en waar hem nu het verschil zit, ik kan het niet zeggen. Op de Camping heb ik internet, dus ik neem lekker de tijd om mijn blog te Up-daten.

Kilometerstand 5601
Dagafstand 107 km
Rendier en Elandvlees te koop!!

Eindeloze E 45 nummer 2

Mooi 3

1 opmerking:

  1. Ha Willem,
    Het gaat je nog steeds goed af zie ik.
    Mooie foto's ook weer
    Wel wat frisser als in Spanje maarja dat heeft ook weer zo z'n charmes. Groetjes en zet 'm op Thea en Niels

    BeantwoordenVerwijderen