zaterdag 5 juli 2014

van Karasok naa Stabburnes

05/07/2014
E 6 naar Lakselv
 Ben vandaag wat later op de fiets. De reden is dat om 09.00 de supermarkt in Karasjok pas open is en ik maar 76 km hoef te fietsen naar Lakselv aan het Porsangerfjord.
Om 08.45 van de camping gefietst en daarna naar de supermarkt gegaan en inkopen gedaan.
Noors landschap
Daarna op pad de E6 richting Lakselv. Het is niet te geloven, zo koud en kil en nat het gisteren was.  zo heerlijk weer is het nu. Het is een graadje of 18 en de wind is zuid/oost, dus schuin in de rug.
Ik ga dan ook als en trein. Het zonnetje komt flauwtjes door en alle shit van gisteren is vergeten. Er zijn weinig of geen beklimmingen
 Op zo,n 42 km, kom ik in een geleidelijke afdaling terecht. Af en toe lijk ik wel een bromfiets. Het is ook logisch, want ik daal af naar zeeniveau, te weten Lakselv aan het Porsangerfjord. Tijdens de afdaling stop ik bij een Camping in Skogarvanni en neem daar koffie met appelgebak en krijg daar een soort van vanillesaus overheen, heerlijk!!
Daarna verder op de fiets, en in de afdaling richting Lakselv. Daar aangekomen zie ik een pizza tent. Ik stop en bestel een grote pizza. Even later krijg ik die voorgeschoteld en hij is zo groot als een wasteil. Ik eet de helft op en vraag aan de Italiaan of hij de rest wil inpakken. Ik bind de doos in een  plasticzak achter op de fiets en vervolg zo mijn weg door het Noorse land.
 De Camping in Laselv zag er niet echt uitnodigend uit en dus besluit ik er nog 15 km tegen aan te gooien naar de volgende camping in Stabburnes.
Die is prima en ik huur een kleine Stuga.
Om ongeveer 15.00 uur ben ik geinstalleerd en ga eerst douchen en mijn was doen (op de hand). Onderweg naar Stabburnes, kwam ik nog een bord tegen "Nordkapp 191 km"
Morgen probeer ik Honningsvag te bereiken op zo,n 144 km.
Als de wind zuid/oost blijft zoals vandaag moet dat lukken, en anders stel ik onderweg mijn plan bij.



Aangekomen in Lakselv


Nog 191 to g

Pizza op de fiets


1 opmerking:

  1. Hallo Willem,

    Proficiat met jouw puike prestatie.
    Ik ben met dezelfde tocht in fazen aan het fietsen omwille beschikbare vrije tijd.Ik had graag vernomen of jij jouw gpx-tracks van jouw fietsroute vrijgeeft.
    met vriendelijke groeten
    Patrick
    patis82@scarlet.be

    BeantwoordenVerwijderen