woensdag 29 april 2015

Van Carprarola naar Santa Fiora

28 april 2015
Vanmorgen om ongeveer 08.00 uur lekker ontbeten. Om 09.00 uur op de fiets. Het weer is bewolkt, maar het is niet koud en eigenlijk best lekker weer om te fietsen. We verlaten Carprarola en fietsen richting Ronciglione, gelegen aan het Lago di Vico. In La Botte scoren we een kop koffie want het cafeïne gehalte moet wel op peil gehouden worden natuurlijk. We klimmen en dalen en dat gaat tot nu toe goed. Onze spinning lessen hebben zijn nut weer bewezen. Na 51 km komen we in Tuscania, een prachtig dorp. We pikken daar een restaurantje en bestellen Spaghetti a la Grica, een heerlijk wijntje er bij, het leven is weer goed. Hierna fietsen we weer door en nemen een B&B in Capodimonte. In de avond nog een klein stukje eten en een biertje. Hierna vroeg in bed en uitrusten.

Kilometerstand 158  Dag afstand 73

29 April 2015.
Om 07.30 uit de veren, we hebben heerlijk geslapen, ik had alleen vannacht een verschrikkelijke krampaanval, en ik kreeg hem er bijna niet uit, maar ja pijn is fijn zal ik maar zeggen.
Tassen op de fietsen gehangen en na het ontbijtje op pad.
B&B

Lago di Bolsena
Aantal km langs het Lago di Bolsena gefietst, het is er prachtig. Even later komen we langs een strandtentje en scoren 2 koffie.
Koffie drinkplaats

Hierna fietsen we richting Grotte di Castro, en daar plunderen we nog een fruitzaak, Bananen, Kiwi, Mandarijnen, Radijs, en Aardbeien en ja allemaal meesjouwen.

Castelli Azzara
Vervolgens fietsen we verder richt Onano en het is klimmen geblazen  kilometers 5% tot 8% naar Castelli Azzara en dat ligt tegen een tjot aan en die is 1107 meter hoog. Ondertussen kreeg ik spijt van onze fruitinkopen. Dus onderweg maar wat van op schaften.
Fruit op eet plaats

Het fruit!!
Het is na het fruitdebacle toch weer afzien. Ria doet het hartstikke goed, ik ben trots op haar. Eenmaal om 14.30 uur in Castelli azzara aangekomen, dachten we een pastaatje te gaan scoren, echter het restaurantje was om 14.00 uur dicht en dit was een testje moreel. Even verder in een barretje 2 Pannini gegeten en dat vult de maag ook. Hierna zijn we nog wat verder gefietst tot in Santa Fiora en hebben daar een hotel genomen, en het regende weer dat het goot.

Kilometerstand 235 km  dag afstand 77 km.