maandag 27 april 2015

Van Rome naar Carparola

Zo de kop is er af. Op vrijdag 24 april zijn we s,middags om 14.05 uur van vliegveld  Eindhoven naar Rome gevlogen en zijn om 15.55 uur geland. Vervolgens hebben we de shuttle bus gepakt naar Station Termini. Daarna moesten we nog 2 bussen nemen om op het vakantiepark Village Flaminio te komen waar we om 19.30 uur arriveerden.
Onze fietsen en bagage waren door het vervoersbedrijf Soetens al afgeleverd en stonden al voor ons klaar. Op zaterdag hebben we een georganiseerde fietstocht door Rome gemaakt met een Nederlandse gids. Zondag zijn wij onze eigen weg gegaan.o.a naar Vaticaanstad en de Trevi fontein, tja Trevi fontein in de steigers, word opgeknapt en niks geen watergespuit.

Was nog nooit in Rome geweest, en ik moet zeggen de stad heeft op ons wel indruk gemaakt. De Fiets toer door Rome met een Nederlandse gids is wel een aanrader.
De tocht gaat langs de meeste bezienswaardigheden en je komt op plekken waar je waarschijnlijk anders nooit zou komen.
Hij is weer heel!!!
Mooi Rome
Het Vaticaan.

klaar voor de start.
Na 2 dagen door Rome te zijn getrokken, hebben wij in tegenstelling tot de Feyenoord hooligans, de stad onbeschadigd achtergelaten. Op maandagmorgen omstreeks 09.00 uur zijn we op de fiets gestapt en zijn we via de Reitsma route Rome uit gefietst. De helm even op omdat we ons eerst op zeer drukke Romeinse wegen moesten begeven.

Eenmaal uit Rome, kwamen we op rustiger wegen en in een mooi landschap. We hebben rustig gefietst, echter kregen te maken met een paar behoorlijke beklimmingen van 5% tot 9%.
Laat in de middag kregen we een gigantische bui regen over ons heen, die maar niet op hield.  We zijn doorgefietst tot in Carprarola een stadje in de Italiaanse provincie Viterbo. Geheel doorweekt kwamen we daar aan en hebben daar een hotelletje gezocht.
In het hotel onze uitrusting en kleren eerst in de droogkamer gehangen. s,avonds genoten van een heerlijke maaltijd en daarna vroeg naar bed.

Kilometerstand 85, dagafstand 85 km.

1. Succes met jullie verdere fietstocht, jullie komen er wel.
    Leuk om op de hoogte te blijven van de vorderingen van jullie avonturen.

2. Succes met jullie verdere fietstocht, jullie komen er wel.

3. Mooie foto's van Rome. Veel fiets plezier en goede reis naar huis! Groetjes Peter & Katy