woensdag 17 juni 2015

De kop is er af

Omhangen

Achtung Afmars!!
 15  juni 2015
Na een paar maanden plannen en voorbereiden, was het vandaag zover. Om 10.30 uur was Peter bij ons en na een kop koffie te hebben gedronken, heb ik afscheid genomen van mijn lieve Ria, en Duke m,n trouwe hond.
Daar gaan we!!

De Maas over
 We gaan op de fiets naar Griekenland te weten Kreta, waar mijn vriend Peter zijn schoonouders wonen. Onze route zal gaan via Duitsland, Oostenrijk, Italië, Kroatië, Montenegro, Albanië, Griekenland (Kreta) daarna de boot naar Gythio en de Peloponnesos rond, waarna we de ferry naar Ancona (Italie)nemen en vandaar dwars door Italie richting Pisa zullen fietsen. In Pisa nemen we het vliegtuig terug naar Nederland. Vandaag zijn we gefietst naar Meerbusch am Rhein, net onder Dusseldorf. De kop is er af. kilometerstand 61, dagafstand 61 km.
Dusseldorf!!
16-06-2015
De eerste nacht goed doorgekomen. Ontbijtje gekocht op de Camping. Hierna het kamp opgebroken en zijn we richting Dusseldorf gefietst. Onderweg bij een bakker broodjes gekocht voor de lunch.
Binnenhaven Dusseldorf
Na Dusseldorf volgen we de Rijn en komen door Leverkussen, vervolgens komen we in Keulen en nemen daar een biertje op de boulevard. Net na Keulen in Rodenkirchen nemen we een Camping. De fietsen mogen van de beheerder in de garage omdat Roemeense bendes actief zijn en de fietsen niet veilig zijn. Erg aardig van de beheerder. kilometerstand 139 dagafstand 78 km.

De Dom van Keulen

Telefoon opladen met Solar panel
17-06-2015
Vandaag vroeg op weg en we gaan proberen om Koblenz te bereiken. We hebben prachtig weer en weinig wind. Vlak voor Bonn drinken we een heerlijke Cappuccino. Hierna verder richting Remagen. In Remagen rijden we over de Boulevard en zien we een fantastische pizzatent. We nemen een heerlijke spaghetti carbonaria en we hebben voor vandaag weer warm gegeten. In Remagen staan nog de restanten van de brug die in de 2e wereldoorlog door de geallieerden volledig werd vernietigd, er staan nog wat restanten. Vlak voor Koblenz rij ik een lekke band, gelukkig door mijn antilek systeem loopt hij langzaam leeg en bereik ik op tijd de camping. Na dat wij het kamp hebben opgezet, gelijk de binnenband verwisselen, ik heb door een grote doorn gereden. Dit was na 12000 kilometer mijn eerste lekke band.  kilometerstand 240 kilometer dagafstand 101 km
 
De brug bij Remagen

Brug Remagen 2

1 opmerking: