vrijdag 19 juni 2015

van Koblenz naar Lorch

Het Deutschen Eck in Koblenz.
 18-06-2015
Vannacht en vanmorgen bakken met regen in Koblenz, dus het kamp maar even niet opgebroken. We zijn eerst deze morgen Koblenz in gegaan en lekker in het centrum een ontbijt genomen. Willem zijn batterij van de mobiel functioneerde niet goed meer, dus een telefoonsupermarkt opgezocht in Koblenz en daar waren er plentie van. Nieuw batterijtje en daardoor 20 euries lichter. Telefoon doet het weer. Waar zouden we zijn zonder mobiel heden ten dagen. Om 12 uur klaarde het weer op, dus alsnog besloten om op de kamelen te gaan, richting Bingen aan de Rijn, zo,n 70 kilometer verder.
Burcht nabij Koblenz
 Om ongeveer 18.00 uur komen we aan in Bingen, en daar zien we Peter en Sander, vader en zoon, die naar Rome fietsen. We hadden ze al ontmoet op de Camping in Koblenz. Met z,n vieren gezellig een hapje gaan eten in het restaurant op de camping. Was weer een mooie dag.
Kilometerstand 312   dagafstand 72

We zagen een Duits hoogstandje onderweg!!
19-06-2015
Gelukkig was het vanmorgen droog en konden we de tent ook droog inpakken. Na ontbijt gelijk op weg. We fietsen richting Mainz en daarna door naar Nierstein waar we wat warm eten. In Nierstein nemen we de pont de Rijn over, op dat moment begint het te regenen en het houd niet op. De Goretex jassen gaan aan. We fietsen door vlak Duits landschap tot in Lorch en nemen daar het hotel waar Ria en ik een week of 3 geleden ook al logeerden tijdens onze fietsreis van Rome naar Nederland. We zijn drijfnat en de kleding moet drogen. De was wordt gelijk gedaan en de batterijen van GPS en telefoons worden opgeladen, dan zijn we weer voorbereid voor de volgende etappe.
Koffie lurken op een wijnvat

Kilometerstand 407  dagafstand 95 km

1. Goed bezig mannen! Succes met de rest van de reis en blijf vooral bloggen! Gr Richard