dinsdag 31 december 2013

Fiets testen

Ik heb nu al diverse fietstochten met Buddy gemaakt, afgelopen zondag 29 december een tocht vanuit mijn woonplaats in (Noord Limburg), even de grens over naar Duitsland en dan via Twiststede  door richting Kevelaer om dan via Appeldorn bij Rees de Rijn over te steken, daarna de Rijn gevolgd in ZO richting  en bij Wesel, de Rijn weer over naar Geldern om via Walbeck bij Arcen de Maas over te steken naar huis.
Het is goed om kilometers in de benen te hebben, dit waren er 124 en het gaat mij goed af, ik heb er ongeveer 7 uur over gedaan. Ook is het goed om het materiaal uit te testen. Mijn snelheids en kilometerteller van Cateye welke draadloos is, werkt niet goed en dit heb ik in eerder ritten ook al bemerkt. De snelheidsweergave en de kilometerafstand vallen diverse keren weg, en dat wil ik niet hebben bij mijn ritje Noordkaap.
Heb de batterijen al een keer vervangen., maar hij blijft storen, ik denk dat mijn apparatuur die in mijn stuurtas zit wel eens van invloed kan zijn op het signaal maar dat weet ik niet zeker,  alles zit dicht bij elkaar gemonteerd. Ik heb vandaag dan ook contact opgenomen met Jan van Ridebike en besloten om een andere snelheids en kilometerteller te gaan gebruiken, welke met een vast draadje naar de sensor loopt, dat voorkomt als het goed is signaalstoringen en het wordt de meest eenvoudige uitvoering, snelheid en afgelegde kilometers vind ik voldoende. Verder moet er nog wat aan mijn contactstekkertjes aan de naafdynamo worden gedaan. De fiets is verder perfect en het rijd heerlijk. Eerdaags ga ik proefrijden met volle bepakking, want ook dat zal moeten worden uitgetest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten