woensdag 7 mei 2014

Van Oloron naar Lourdes

06-05-2014
Allereerst wil ik een ieder die een reactie heeft geplaatst, hetzij via mail of whatsapp of via dit blog hartelijk bedanken. Ik reageer op deze wijze omdat het voor mij niet mogelijk is om op iedere reactie persoonlijk te reageren, maar ik lees ze allemaal.

Na tentje opbreken en ontbijt om 09.00 uur de Camping in Oloron verlaten met de bedoeling om naar Lourdes te fietsen. Eerst wat boodschappen gaan doen bij een Supermarche. Daarna door Oloron gefietst en in een winkelstraatje zag ik een Coiffeur, ben daar gestopt en gevraagd of ik terecht kon en dat was mogelijk, 10 minuten later had ik een kale knikker en was ik € 10 euro lichter. Vervolgens vrolijk fluitend verder gefietst, maar dat fluiten duurde maar even, want ik begon weer te klimmen en te dalen. Na ongeveer 52 km niet fluitend te hebben zitten zweetpeenen, zag ik op de weg van Pau en Lourdes, op enige afstand een manspersoon al lopend en zwoegend een karretje voorttrekken. Natuurlijk ben ik gestopt en gevraagd wat hij aan het doen was. Het was een Belg
en hij vertelde mij dat hij ruim een maand aan onderweg was en dat hij van Gibraltar naar de Noordkaap aan het wandelen was, hij legde per dag zo,n 30 tot 40 km af. Toen ik hem van mijn reis op de hoogte had gesteld raakten we uiteraard in goed gesprek.
Ik heb hem maar niet gevraagd of hij ook zijn grote teen in de straat van Gibraltar heeft gestoken en of hij ook wist dat Tarifa de officiële zuidkaap is en niet Gibralatar.
Hij wandelde via Spanje, Frankrijk, België, Nederland, Duitsland, Denemarken en Zweden naar de Noordkaap, met een soort harnas en daar dat karretje achter.
Wandelen, hoe krijg je het voor elkaar!!
Na een poosje hebben wij afscheid genomen en elkaar succes toegewenst. Toch enigszins gefrustreerd vervolgde ik mijn tocht.
Eenmaal in Lourdes aangekomen, heb ik een camping genomen 
en besloten om een dag te blijven en aldaar aan Maria te vragen of ik ook niet had moeten gaan wandelen. Ria ik wil ook zo,n kar!!


 Nee, alle gekheid op een stokje! Mijn aller aller diepste respect voor deze Belg, ik vind het een topprestatie!!

Na 3 weken elke dag te hebben gefietst, neem ik een dag rust en ga morgen mijn Lourdes route aanvangen die mij door Frankrijk en België  naar Maastricht zal leidden.

Kilometerstand 1645, dagafstand 84km

Geen opmerkingen:

Een reactie posten