vrijdag 27 juni 2014

van Vilhelmina naar Sorsele

27/06/2014
Alleen op de E 45!!
Na de WigWAM te hebben opgeruimd en schoon gemaakt, stap ik om 08.15 op de fiets. Het is prima weer om te fietsen, welliswaar bewolkt, maar geen wind en heel af en toe een flauw zonnetje.
Ik fiets richting Storuman en dat is 73 km. Daar ga ik een Dagens proberen te soren en dat gaat zeker lukken! Ik fiets soms bijna alleen over die E 45 en heel af en toe komt er een auto of Camper langs. Het terrein wordt steeds meer Toendra.
Duitse Noordkaap oma !!
Zweden is niet vlak maar toch gaat het lekker. Na zo,n 36 km kom ik langs de Voya Camping. Hier hebben Ria en ik op onze tocht door Zweden in 2010 een nacht gekampeerd.
Het is een viscamping en ligt gelegen aan een snelstromende rivier.
Ik neem daar een bak koffie en zie opeens een oude tractor, met een kleine caravan er achter. Ik ben benieuwd natuurlijk wat dit is en vraag aan de persoon op de tractor waar de reis naar toe gaat. Zij zegt (het is een Duitse oude Oma ) naar de Noordkaap. Zij is vanuit Hannover vertrokken. Ik wens het omaatje een goede en rustige reis.  
De Viscamping
 Hierna fiets ik verder richting Storumans. Vlak voor Storumans zie ik een verkeersbord E 12 richting Mo I Rana (Noorwegen)
Mo I Rana is de plaats waar ik bij het Korps Mariniers mijn wintertrainingen heb mogen doen. Ik heb er een paar winters mogen doorbrengen.
In Storumans aangekomen scoor ik, zoals ik al schreef, een Dagens. Prima warm gegeten voor een euro of 9. Na Storumans zie ik staan Sorsele nog 70 km. Ik wil vandaag nog naar Sorsele, dus fietsen dan maar over die eindeloze E 45. Ik hou de snelheid er in en kom tegen 17.30 in Sorsele op de Camping aan. Ik heb er dan 145 km op zitten. Daarna nog de tent op bouwen , douchen en eten. Ik maak gebruik van het servicehuis om daar te gaan zitten want buiten barst het van de muggen.
Omdat ik alweer internet heb maak ik een Up-date van dit blog.
Tijdens het Up-daten, protesteert het lichaam regelmatig en geeft aan dat het wil gaan pitten. Ik geef het lichaam zijn zin en stop dus met dit verhaal.

Kilometerstand 5877
Dagafstand 145 km
Storumans


Fiets de blauwe lucht tegemoet

Sorsele

Het terrein wordt meer Toendra
Effen naar Mo!!
 
Mooi toch, of niet soms?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten