maandag 7 juli 2014

Van Honningsvag naar de Noordkaap

07/07/2014
Bruno
 Vanmorgen om 07.00 uur ontbijt in het hotel. Daar ontmoet ik Bruno, een Duitse man die van Kirkeness met de hurtigrutte naar Honingsvag is gevaren en die de Noordkaap even wil aantikken. Hij hoort van mijn reis en wil graag met mij mee fietsen, en dat vind ik prima.
Willem
Om 08.00 uur vertrekken we.
Ik kies voor volle bepakking. Het reglement van de KNVZNF, schrijft dat voor. Men dient met volle bepakking te starten en met volle bepakking het doel bereiken. Dus daar houden wij ons aan.
Bruno niet, die heeft het meeste in het hotel achtergelaten. Maar die is dan ook geen lid van de KNVZNF.

Willem en Sneeuw
 Ik voel gelijk al in het begin dat het niet goed zit met de benen, ik heb de dag van gisteren er nog in zitten.
Bovendien begint het na Honningsvag, direct met een giga klim.
Het blijft trouwens de gehele weg naar de Noordkaap klimmen, je krijgt het dus niet cadeau!
Na ruim 3 uur ploeteren en zweten, zie ik dan in de verte eindelijk de gebouwen van die Noordkaap.
Na nog 1 stevige klim, kom ik dan om 11.12 uur, na 7032 km te hebben gefietst, aan op Latitude positie 71.10.21. Noordelijker kun je niet fietsen. Gestart in de Zuidkaap in Tarifa en gefietst naar de Noordkaap.
Rendieren in de sneeuw
 Ik moet zeggen het laat mij niet onberoerd!,  en ik ben ook maar een mens.
Bruno fotografeert mij (met de fles bier van Cafe Cambrinus, beloofd, is beloofd!!) Ik kus de heilige Noordkaap grond, van gekkigheid. Ik kus het Noordkaap symbool en gelijk daarna komen 2 schilders het monument een nieuw laagje verf geven. (echt waar). De waanzin ten top natuurlijk!!!!

Ik heb het gehaald, en dat neemt niemand mij meer af!
Landschap naar de Noordkaap
 Na de fotosessie, gaan we wat drinken in het paviljoen. Daar probeer ik een beetje bij te komen, want ik moet nog terug naar Honningsvag, weer die 31 km.
Na een uurtje, klimmen we weer op de fiets, met meer dan een voldaan gevoel, fietsen we terug naar Honningsvag.

Bruno en Willem
 Uiteindelijk komen we om 14.45 uur weer bij het hotel.

Ik heb trouwens besloten om niet terug naar Nederland te gaan fietsen.  Het is mooi geweest en ik heb ook nog een thuisfront, die mij bijna 3 maanden de vrijheid heeft gegeven om dit te doen.
Ik moet daar nu ook aandacht aan gaan schenken. Ria en ik willen van de zomer ook nog samen gaan fietsen.
Ellenlang klimmen
 Gisteren ben ik nog naar het toeristenbureau geweest en heb daar mijn vluchten geboekt.
Ik vaar eerst morgenochtend met de Huttigrutten naar Tromso.
Vanaf Tromso vlieg ik naar Oslo. Vanaf Oslo vlieg ik naar Amsterdam en ik hoop daar Woensdag 09 juli omstreeks 21.00 uur aan te komen.
Weer omhoog


Ik brei er dus een eind aan. Ik heb mijn droom en doelstelling gehaald, namelijk fietsen van de Zuidkaap naar de Noordkaap.
Ben door veel landen gefietst te weten Spanje, Frankrijk, België, Nederland, Duitsland, Denemarken, Zweden en Noorwegen. Heb 7032 km gefietst. Heb hele mooie momenten gehad, maar ook hele zware.

Eindelijk daar is ie!!
Tijdens mijn zware momenten, dacht ik vaak aan een goede collega van mij, die momenteel vecht tegen een zeer vervelende aandoening, en dan dacht ik " niet zeuren, doorgaan".
Ik weet dat hij mijn blog leest, ik zal zijn naam niet noemen want daar houd hij niet van.
 Hoe zou het met Peter de wandelende Belg zijn, Hubert en Rolf?

Nog 500m  te gaan
Verder wil ik een ieder bedanken, die dit blog heeft gevolgd. Hij is meer dan 9000 keer geopend . Ook in diverse andere landen waaronder de VS, Rusland, Polen, Australie en ga zomaar door. Waarschijnlijk zijn dat collega fietsers, die daar momenteel aan het rondtrekken zijn
En natuurlijk wil ik een ieder bedanken die een reactie heeft gegeven, via mails, Whatsapp of op dit blog natuurlijk.
YEEEEEEEESSSSSS
 Het heeft mij de energie gegeven, om bijvoorbeeld na een zware dag, toch nog de tijd te nemen, om dit blog te Up-daten.
Ik vond het in ieder geval leuk om te doen.

Willem gaat nu zien dat hij weer op een fatsoenlijke manier, vanuit dit oord, bij zijn Ria komt. Dat zal wel lukken denk ik. Anders heb ik altijd nog mijn fiets.
Ik kus hem!!
Ik sluit dit verhaal (en ik kan het toch niet laten)met de lijfspreuk van het Korps Mariniers.

Qua Patet Orbis       ( zo wijdt de wereld strekt.)


Bedankt allemaal !!!!!!!!



Daarna wordt ie gelijk geschilderd


10 opmerkingen:

  1. Willem gefeliciteerd met het verwezenlijken van je droom!
    Gr. Maurice

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo Willem het zit er op. Einddoel bereikt. Maar als je een week thuis bent geweest wil je al weer op pad. Zo was het tenminste bij ons. Groetjes Jaap en Myriam.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd rammer! Nooit aan je getwijfeld haha! Een goede thuisreis gewenst
    Gr
    Roel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Willem.
    Van harte gefeliciteerd met deze prestatie. Ongelofelijk. Ik kreeg vanmorgen ook ff natte ogen toen ik je blog las en vooral die laatste foto. Het embleem /wapen van "HET KORPS" Dat is iets waar ik als Nederlander erg trots op ben, zoals ik trots ben op mijn hele land. Willem jammer (voor mij) dat het voorbij is. Ik volgde je met veel plezier. Ga lekker herstellen en geniet nog lang, met allen die je dierbaar zijn van deze geweldige prestatie. De reis, je herinneringen en ervaringen pakken ze nooit meer af. RESPECT!!!! Adrie Leenheer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hé Willem,
    Proficiat.
    SUPER !!!!!
    Wat een prestatie.........
    Je mag nu samen met Ria genieten van een welverdiende vakantie ;-)
    En voor Ria: Hij is weer bijna THOES !!!
    Grtz. Nandy & Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Willem

    Gefeliciteerd met het volbrengen van je fantastische tocht. Ik heb je elke dag gevolgd. Dat je het gehaald hebt is te zien op de webcam van de Noordkaap: http://nordkapp.livecam360.com/cam3/flash/main.php. Kijk in het archief naar de datum 7-7-2014 tijd 11:15 en 11:30. (wel ff inzomen...).
    Nog vele nieuwe avonturen toegewenst.

    Willem v. D.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Willem, per toeval op je site terecht gekomen; ik heb een voorliefde voor Scandinavië. Ik heb je blogs met je reisbeschrijvingen en anekdotes met plezier gelezen. Ik kan me dan ook voorstellen dat je een voldaan gevoel hebt en dat het voldoende voor nu is. Ik wens je een goede terugreis en nog veel ander reisplezier al dan niet met je vrouw Ria. Met dank voor het 'meereizen'. Groet, Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Proficiat Willem, je hebt het geflikt en bent naar de Noordkaap gefietst !!! Kom nu maar snel weer naar Swolgen naar Ria en Duke !!! Groetjes Eric & Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Willem van harte gefeliciteerd met je geweldig prestatie. We hebben elkaar nog nooit ontmoet maar ik heb wel het gevoel gekregen je een beetje te kennen. Ik heb de afgelopen maanden erg genoten van je verhalen en je reis, dank daarvoor. Sjoerd

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo willem
    Hartstikke goed dat je het gehaald hebt, had ook niets anders verwacht van een ex marinier, op naar. De volgende droom.
    Tot spoedig.
    Groetjes albert en carolien

    BeantwoordenVerwijderen