woensdag 13 mei 2015

van Pfunds naar Farchant (Duitsland)

Mooi!!

De Inn.
12 mei 2015
Om 07.00 uur tentje opgebroken en om 07.40 uur zaten we een ontbijtje te nuttigen, in het kleine restaurantje van de Camping. Bakkie koffie, yoghurt en croissantjes.
Daarna gaan we op weg en fietsen richting Landeck. In Landeck volgen we de nieuwe route van Reitsma, omdat de Ahrlbergpas slecht toegankelijk is, vanwege wegwerkzaamheden. We gaan nu de Fernpas over, richting Garmis-partenkirchen. In Landeck aangekomen, volgen we de Innradweg, een fietspad richting Innsbruck. We fietsen door het prachtige Tirol en belanden uiteindelijk in Stams, een prachtig dorp, met een mooi klooster en een heerlijk restaurant. Tentje opgezet en mooi weer,  in het dal, midden tussen de gletsjers.

kilometerstand 1148 dagafstand 78 km
Tirol

Klooster Stams

De weg naar de top
13 mei 2015
Klimweg.
Na een ontbijtje bij het dorpscafe te hebben genuttigd, gaan we weer op pad. We weten dat we vandaag een zware klim voor de keizen krijgen, want we moeten de Fernpas over. 7 kilometer lang met een steigingspercentage tussen de 9% en 10%. Hij begint in Telfs en eindigt in Leutasch. En dan te bedenken dat je dit traject ook met de trein kunt nemen, volgens het boekje van Reitsma. Nee , we kiezen voor het fietsen, want we zijn bezig met een fietsreis en niet met een treinreis. Vanaf Stams rijden we de eerste kilometers tot Telfs lekker vlak, om lekker warm te worden. Gelijk na Telfs begint ie. We stoppen diverse keren om ff bij te komen en te drinken en te rekken en en te strekken. Na veel gezwoeg met onze zware fietsen met bagage, bereiken we de top. Ria overtreft zichzelf en doet het voortreffelijk. Ze krijgt af en toe de neiging om mij zelfs te passeren, en daar wordt ik toch enigszins gefrustreerd van. (Lol)
FF rusten bij een blokhut

Onze picknick plek
Na deze marteling krijgen we een heerlijke afdaling. Vlak voor Mittenwald, bereiken we de Duitse grens. In Mittenwald, een prachtig dorpje, nemen we een kleintje bier, want we hebben natuurlijk dorst en we willen de overwinning van de klim vieren. Niet geheel verstandig natuurlijk, want na deze koude klets, vervolgen wij, enigszins lichtelijk aangedaan, onze weg naar Garmisch -partenkirchen. Er verschijnen even later donkere wolken boven de gletsjers dus nu even geen tentje. Even verder in het dorpje Farchant,  scoren we een hotelletje. Het was weer een mooie fietsdag. nog ongeveer 880 kilometer naar ons huis in Nederland en we hebben nog 11 dagen, dus dat moet goed te doen zijn. We laten heel langzaam de Alpen achter ons.
Gewoon mooi!!

Kilometerstand 1220, dagafstand 72 km
Duitsland bereikt

Mittenwald

Kerk Mittenwald

1. Hey guys, I just want to let you know that I made it to Rome! I really did the long way from Verona to Bologna in one day and another long trip from Florence to the "Lago Trasimeno"(around 160km). So, I arrived on Wednesday at the camping place Tiber before Rome and on Thursday I had a relaxed 20km tour to get into Rome and could get the night Train in the evening :)
    Was really nice to meet you and I will follow your blog till you get home :)
    Alex

2. Hey guys, I just want to let you know that I made it to Rome! I really did the long way from Verona to Bologna in one day and another long trip from Florence to the "Lago Trasimeno"(around 160km). So, I arrived on Wednesday at the camping place Tiber before Rome and on Thursday I had a relaxed 20km tour to get into Rome and could get the night Train in the evening :)
    Was really nice to meet you and I will follow your blog till you get home :)