dinsdag 30 juni 2015

van Tegernsee naar Salzburg

daar komt een schip met zure appelen

Mooi chalet
 27-06-2015
Vandaag rustdag op de Camping aan de Tegernsee. Rustdag met veel regen. Bezoek gebracht aan het stadje Rotach en Tegernsee. Zagen een Lederhose fietsbroek voor € 1950. Verder onderhoud, was doen en uitrusten.
1950 euries voor een leren fietsbroek

De dure fietsbroek!!
 28-06-2015
Vandaag verder via de fietsroute Bavarica Tyrolisensis, een fietsroute van Rotach naar Jenbach. Er zitten soms zware klimpartijen bij. Na het dorpje Glashutte, bereiken we de Oostenrijkse grens, daarna komen we bij de Achensee, een prachtig meer, met veel toerisme. We bereiken bij Jenbach de Innradweg, die we volgen richting Kufstein. Daar komen we na bijna 104 kilometer een camping tegen, en die nemen we.
Kilometerstand 1063  dagafstand 102 km.
Potje koken op onze rustdag

koe op ons pad!!
 29-06-2015
kuuroord in de alpen
 Vanmorgen eerst naar Kufstein centrum getuft. Inkopen bij een plaatselijke Spar gedaan, die behoorlijk duur was. Daarna naar een fietsenzaak voor een nieuwe Lederhose fietsbroek voor Peter. Peter heeft last van irritatie aan zijn achterwerk en daar moet je voorzichtig mee zijn op dit soort tochten. Gelijk een grote pot wielrennerszalf gehaald en we hopen dat hierdoor het probleem gaat oplossen.
ons fietspad
 Daarna vervolgen we de Innradweg richting Rosenheim. Bij Rosenheim pakken we de Radweg Via Julia weer op. We fietsen door het mooie Beierse landschap en dat is klimmen en dalen. Peter vind dat daar maar eens een Bulldozer doorheen moet gaan om het wat vlakker te maken. Bij Seebruck aan de Chiemsee nemen we een Camping me een prachtige plek aan het meer (See), Het was de hele dag een graadje of 28 een goeie training voor de Balkanstaten qua weer. morgen wordt het nog wat warmer.
Kilometerstand 148 dagafstand 85
rustplek
30-06-2015
Vanmorgen het kamp opgebroken, op de Camping bij de prachtige Chiemsee. Broodjes gehaald bij een mobiele Backerin, en daarna een grote Cappuccino bij het restaurantjevan de camping. We gaan op pad en rijden om de Chiemsee heen, richting Salzburg. We volgen het fietspad de Via Julia die ons naar tot in het centrum van Salzburg zal brengen. Onderweg in Chieming een supermarkt geplunderd, voor de lunch onderweg. We nemen fruit, veel fruit en Yoghurt. In Salzburg rijden we even door het centrum , wat een mooie stad !!
Oostenrijk bereikt!!
 Na Salzburg volkgen we de Alpe Adria route. Deze route is bekroond tot de mooiste fietsroute van 2015 en is 410 km lang. Hij zal ons naar de Adriatische kust brengen in Italië. In het dorpje Au, nemen we een camping. Peter geeft aan dat hij minder last heeft van zijn zitvlak  HijISFIJN. Na het tentje opzetten en douchen, werk ik dit blog bij. Daarna gaan we eten en nemen nog een biertje. Om 21.00 zijn we bewusteloos en gaat het licht uit.
Kilometerstand 1228 dagafstand 80.
de Achensee

Een echte stoomtrein Grus Gott

De Innradweg naar Rosenheim

Beieren.

Mooi Salzburg

Mooi Salzburg 2

1. Dat over heuvel op en af ken ik wel van mijn pa zo was die in Zweden ook, leuke foto's gemaakt weer. Krijgen we ook nog actie foto's van jou Willem? Gr. Richard